[...]
Στο σώμα, στην ενθύμηση πονούμε.
Μας διώχνουνε τα πράγματα, κι η ποίησις
είναι το καταφύγιο που φθονούμε.

Κ. Γ. Καρυωτάκης, [Είμαστε κάτι...], Ελεγεία: δεύτερη σειρά, 1927.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Μάσκες

Ο Κώστας Ουράνης (1890-1953) με τη δεύτερη σύζυγό του,
Ελένη Νεγρεπόντη (1896-1971, ψευδώνυμο: Άλκης Θρύλος).
















 

Για να ‘μαι ευχάριστος σε όλους,

-κι ακόμα και στον εαυτό μου-

έκρυψα πάντοτες με μάσκες

που αρέσουνε το πρόσωπό μου·

 

κι άλλαξα τόσες στη ζωή μου,

που τώρα πια να μη μπορώ

τ’ αληθινό το πρόσωπό μου

να πω ποιο είναι μήτ’ εγώ!

 

Έτσι, ο θάνατος σα θά ‘ρθει,

δε θα ‘ναι η στέρηση μεγάλη:

θ’ αφήσω μιαν ανυπαρξία

για να περάσω σε μιαν άλλη...

 

Κώστας Ουράνης, «Μάσκες», Αποδημίες (ποιήματα δημοσιευμένα σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες, που συγκεντρώθηκαν για πρώτη φορά στη μεταθανάτια έκδοση με γενικό τίτλο Ποιήματα, Αθήνα, εκδόσεις Βιβλιοπωλείου της Εστίας, 1953).